Blog

Gravatar

IBA Finlandin sensuroimia kirjoituksia

Mar 30

Written by: Ilpo Juvander
3/30/2012 1:47 PM  RssIcon

Kun IBA Finlandin hallitus on päättänyt sensuroida oman fooruminsa kirjoituksia, niin tässä alla katkelmia mistä on ollut kyse.

Tämänkin ketjun sensuroinnin lisäksi on hallitus siirtänyt julkisesti kaikkien luettavana olevista Matkakertomukset –osiosta pois otsikon “NG-72 Postludi” –ketjun jossa tätä allaolevaa asiaa varsin laveasti esiteltiin.

Jokainen voi näistä päätellä mistä on ollut kyse.


Uusia ajosääntöjä - vain hallituksen jäsenille?

Kirjoittaja juvander » 15 01 2012, 10:53

Tuoreita kuulumisia Hämeenlinnan kokouksesta, hallitusten jäsenillä on näköjään omat säännöt ajojen tarkastukselle, ei haittaa vaikka ajoaika menee tunnin pitkäksi! Ajo on silti hyväksytty BB1500 Goldiksi viime kesänä.

Ei ole mitään hyväksyttäviä selityksiä miksi ajo voidaan hyväksyä jos se on ylipitkä, muiltakin on ajoja hylätty ja jo pienempienkin ylitysten jälkeen. HALOO.

On tämäkin pieni sisäpiiri pyörii  

Nyt hieman ryhtiliikettä ja ajo pois hyväksyttyjen listoilta tai sitten sama sääntö kaikille muillekin voimaan

 

Kirjoittaja juvander » 15 01 2012, 13:23

Ja kuriositeettina, viime kevään kultaryntäyksen BB3000 Gold ryhmässä tuomio oli BB1500 Gold + SS2000K, ei suinkaan 2 x BB1500 Gold ajoa. Siis vastaavassa tilanteessa että 48h aika ei riittänyt BB3000 Gold ajoon.

Tässä ajossa ei sitten ollutkaan hallituksen jäseniä mukana eli siitä varmasti tämä ero


Kirjoittaja juvander » 15 01 2012, 14:37

Joo, vai että menin nyt sitten paljastamaan ison hys-hys-hyssyttely operaation ja hallitus on nyt niin näreissään!

Kyllä se vaan niin on, että jos ei omat päätökset kestä päivänvaloa, onko sellaisia päätöksiä edes silloin syytä tehdä? Ei taida näissä Honda miehissä olla oikeaa miestä tunnustaa omia virheitään?  

Säännöt on sääntöjä ja ne pitää olla kaikille samoja. Ei luottamusasemassa olevilla tai omilla kavereilla voi olla eri sääntöjä kuin muilla rivijäsenillä.

Nämä henkilöt voivat katsoa peiliin ja tehdä omat johtopäätökset ovatko he luottamuksen arvoisia enää jatkamaan hallituksessa - vaikka se ei kovin Suomalaiseen kulttuuriin siis kuulukaan.

Pitääköhän nyt alkaa tekemään oma IBA FINLAND LEAKS sivusto jo näille, kohta täällä moderaattorin sensuuri iskee...

 

Kirjoittaja juvander » 15 01 2012, 15:41

Tuolta http://keskustelu.ibafinland.fi/viewtopic.php?f=7&t=718 voi aloittaa herran itsensä kertomana mistä on kyse.

Avain tässä on se, että ensimmäistä vuorokautta ei päätetty ajon todistajalomakkeen täytöllä eikä toista vuorokautta myöskään aloitettu uudella todistajalomakkeen täytöllä, tarkoituksena kun oli ajaa BB3000 Gold.

Kun aikaa meni kuitenkin >48h ajon aloituksesta lopetustankkaukseen, tuli tästä siitä huolimatta 2 x BB1500 Gold.

Vastaavassa tilanteessa tosiaan viime kevään kultaryntäyksessä tästä tuli vain BB1500 Gold + SS2000K.

Onko sääntöjen hengen mukaista ja tasavertaista jäsenien kohtelua?

Tähän ennakkotapaukseen varmasti voi moni muukin jatkossa vedota, koska yhdistyksen jäseniähän on kohdeltava tasavertaisesti lakipykälien mukaan.


Kirjoittaja juvander » 15 01 2012, 19:04

Se on sitten tähänkin kerhoon syntynyt tällainen pieni sisäpiiri, joka tekee itselleen omat säännöt (Lue: haluamansa löysemmät) ja ulkopuolisille toiset.

Näillä sitten näköjään mennään.

Pitää itse kunkin muistaa kun ajotarkastaja ehdottaa ajon hylkäämistä, kootut selitykset kehiin, viittaus hallituksen omiin sääntöihin ja homma etenee hyväksyntää kohti 

 

Kirjoittaja juvander » 15 01 2012, 20:38

Ei tässä kyllä ole mitään tulkinnan mahdollisuuksia:
1. Ensimmäinen BB1500 Gold on jo hylätty tämän sääntöpykälän johdosta:

5. Ajon lopetuksen todistajat
Pyydä ajon lopetuksen todistajien (2kpl) nimet, yhteystiedot ja allekirjoitukset IBA-todistajalomakkeeseen välittömästi ajon päättymisen jälkeen.


2. Toinen BB1500 Gold on hylätty tämän sääntöpykälän johdosta:

1. Ennen ajoa
Täytä IBA-todistajalomake ja ota siihen lähdön todistajien (2kpl) nimet, yhteystiedot ja allekirjoitukset välittömästi ennen ajosuorituksen aloitustankkausta.


Missä on tulkinnan mahdollisuudet? Onko niin, että *välittömästi* onkin vuorokausi ennen/jälkeen ajoa?

 

Kirjoittaja juvander » 15 01 2012, 22:17

Selityksen makua sanon minä.

Jos en aivan väärässä ole, niin nämä missä ajoja on tulkittu siten, että saadaan edes jotain kasaan on esim. viime kultaryntäyksen tilanne, jossa ajo sovinnolla (käsittääkseni) on päätetty lopettaa siihen mitä alkuperäisen 48h:n aikana ehditään ajaa ja katsoa mitä jäi käteen -> hyvin ymmärrettävää.

Nythän kuitenkin on siis
a. ensimmäinen vuorokausi ajettu ok
b. toisen vuorokauden aloitus valittu randomilla halutuksi ja sitten ajaa haluttu ajo pötköön ilman erillistä todistamista ja muuta paperisotaa mitä tähän liittyy

Karrikoitu esimerkki:
1. Ensimmäinen vuorokausi alkaa nyt 15.1.2012 22:30 ja päättyy 16.1.2012 22:29. Aloitus normaalilla todistajilla varustettuna, lopetuksessa vain tankkikuitti
2. Toinen vuorokausi alkaa 17.1.2012 08:00 hyvin nukutun yöunen jälkeen jotta matka voi turvallisesti jatkua pelkällä tankkikuitilla ja päättyy 18.1.2012 7:49 tankkikuittiin ja ensimmäisen vuorokauden aloitustodistuksen lomakkeen täyttämisellä lopetuksen todistajilla

Ja tänä aikana ajettiin 2 x 1609km eli tästä tulee 2 x SS1000 suoritusta? Tätäkö tällä nyt jatkossa lähdetään hakemaan? Näinkö siis tulkitaan jatkossakin?

Montako kuvatunlaisia tulkintoja on viimevuosilta, muuten kuin hallituksen jäsenen tai ajotarkastajan ajamana?

Huomautan vielä, että lakipykälien mukaan kaikkia yhdistyksen jäseniä on kohdelta yhdenvertaisesti näitä sääntötulkintoja tehdessä.

 

Kirjoittaja juvander » 16 01 2012, 07:35

Mikäs keskeytys se on jos matkaa jatketaan yli alkuperäisen ajan? Sehän muuttaa koko tämän käsitteen luonnetta aivan toiseksi.

Sitä juuri tuolla esimerkki ajollani olin hakemassa. Keskeytys on keskeytys, matka päättyy ennen suunniteltua lopetusta tekniseen ongelmaan tai aikataulu ongelmaan.

Nämä esimerkit mitä julkisuudessa on esitetty ja pohdittu tätä aikaisemmin ovat kaikki päättyneet siihen, että useampivuorokautisten ajojen lopetus päätetään viimeistään sinä hetkenä kun alkuperäinen aikataulu tulee täyteen ja katsotaan mitä jäi käteen. Jos onnistunut suoritus -> hyvä, jos ei niin sitten on saanut jotain vähemmän -> hyvä.

Ja miksi puheenjohtajan haluaisi haudata tämän koko keskustelun aiheesta? Tätä kun ei olisi saanutkaan käsitellä muualla kuin hys-hys-piireissä hallituksen kesken? Tämäkin kirjoitus olisi pitänyt jo poistaa...

Jos päätökset ei kestä päivänvaloa, ei sellaisia päätöksiä pidä tehdä

 

Kirjoittaja juvander » 16 01 2012, 08:06

Kaikkien kannalta olisi parasta, että nyt syntynyt virheellinen päätös kumotaan ja tehdään aiempien linjausten mukaisesti tästä BB1500Gold + BB2000K ajot.

Tämän varmasti ymmärtää kaikki miksi. Tässähän on kuitenkin kyseessä sisäpiiriläinen ja hallituksen jäsen, joka varsin hyvin on tietoinen säännöistä ja ollut mukana niitä veivaamassa, niin tulkinnan varaa on kyllä erittäin vähän.

Ja turha esittää ettei jo tehtyjä päätöksiä voi muuttaa jälkikäteen, näin on rivijäsentenkin kohdalla tehty kun epäkohta on havaittu. Jos ei Juha tai Timo muista yhtään tällaista tapausta, voin kyllä virkistää mieltä tämän osalta.

 

Kirjoittaja juvander » 16 01 2012, 11:13

Ja haju senkun lisääntyy, sisäpiiriläiset vaan ahdistelee jo puhelimitsekin entistä enemmän pyörtämään näitä puheita! Voi että minkä menivät tekemään

 

Kirjoittaja juvander » 16 01 2012, 12:25

Näin on.

Ja kun tässä viimekädessä ei ole kyseessä kuin oman itsensä pettäminen, oma maine ja kunnia niin ihmettelen syvästi miksi tällaiseen peittelyoperaatioon pitää ryhtyä?

Mutta eihän siinä mennyt kuin se reilu 10 vuotta niin iba finlandkin pääsi muuttumaan hyvä-veli -kerhoksi   Meni pohja pois tältä toitotukselta säännöistä ja niiden noudattamisesta kertaheitolla.

 

Kirjoittaja juvander » 16 01 2012, 13:32

Tuolla ei aikanaan kyllä käsitelty mitenkään ajon hyväksymistä tai hylkäämistä saatikka perusteluja puoleen jos toiseenkaan eikä ajoa varmaankaan vielä heinäkuussa vielä edes hyväksytty eli miten siitä olisi silloin voitu spekuloida?

Syy miksi tämä nyt nousi esiin oli kohu Hämeenlinnan kokouksessa jossa tätä(kin) käsiteltiin. Ja syy miksi se siellä nostettiin esiin kävi varmasti ilmi Timon äskettäisestä viestistä?

 

Kirjoittaja juvander » 17 01 2012, 10:06

Näin on, mutta myös pohja tältä koko touhulta putoaa tätä menoa hyvinkin nopeasti pois kun hyvä-veli -kerho toimii. Mitäs noita ajoja enää tarkastuttaa, kun tulokset on mitä sattuu?

Sitä voi vain ajella muutenkin...

 

Kirjoittaja juvander » 17 01 2012, 18:48

Hehee, vai sivupersoonatkin alkaneet kirjoittelemaan    

Kyllä sitä voi kirjoittaa ihan omankin nimen alla...

 

Kirjoittaja juvander » 17 01 2012, 20:36

Mitenkäs se menikään se sanonta siitä koirasta, kalikasta ja älähdyksestä?